Veelgestelde vragen
Werkwijze hulp bij pech onderweg
De pechhulpdienst is zowel telefonisch als via de pechhulp-app bereikbaar. Op uw abonnementspas staan al uw gegevens en het speciale alarmnummer van de hulpdienst. Zorg te allen tijde dat u een mobiele telefoon bij u draagt, zodat u direct kan bellen in geval van pech. Onze alarmdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
Als abonnee krijgt u de aanmeldgegevens van de pechhulp-app. Op het formulier bij uw aanmeldingspapieren vindt u de installatiehandleiding. In geval van pech onderweg drukt u op de rode knop in de app, zo wordt de alarmcentrale gebeld en zien we direct uw locatie.
U kunt onze alarmdienst altijd telefonisch bereiken via het alarmnummer op uw abonnementspas.
Ja, u wordt kosteloos tot maximaal 20 kilometer van uw huis of verblijfplaats teruggebracht. Als u in Nederland op vakantie bent, wordt u bij pech teruggebracht naar uw vakantieadres. Voor eventuele extra kilometers wordt naderhand een vergoeding à € 1,25 per kilometer in rekening gebracht.
Scootmobiel Hulpdienst werkt met een landelijk netwerk van gespecialiseerde hulpverleners bij pech onderweg. In de regel zijn onze hulpverleners binnen 30 minuten ter plaatse.
Onze hulpverleners maken gebruik van speciaal vervoer. U wordt geholpen als u zich in een gebied bevindt waar automobielen toegestaan zijn.
U kunt meerdere keren gebruik maken van de pechhulp: de eerste 2 ritten per abonnementsjaar zijn gratis. Vanaf de 3e rit ontvangt u van ons een factuur voor de gemaakte ritkosten.
U wordt samen met uw scootmobiel snel en veilig naar uw huis of verblijfadres gebracht. De scootmobiel kunt u naderhand door uw leverancier of door de reparatieservice van Scootmobiel Hulpdienst vakkundig laten repareren. Klik hier om meer te lezen over reparaties.
Verzekeringen
Het verzekeringsjaar start ieder jaar op 1 mei. In de 2e helft van april ontvangt u een nieuwe verzekeringssticker. Dat betekent dus ook dat in de periode januari tot en met mei, de verzekeringssticker van het afgelopen jaar nog geldig is.
De verzekering is persoonsgebonden. Dit betekent dat een andere bestuurder dan uzelf niet verzekerd is. Een uitzondering hierop is uw partner. Uw partner is wel meeverzekerd, mits er bij uw partner ook sprake is van een lichamelijke beperking. Tevens moet uw partner op hetzelfde adres wonen als u.
Nee, binnen Nederland is het voldoende wanneer u uw verzekeringssticker zichtbaar op de achterzijde van uw scootmobiel plakt.
Nee, wij verzekeren geen gesloten scootmobielen.
Ja, scootmobielen met een maximale snelheid van 25 km/u kunnen wij verzekeren.
Voor uw schademelding vragen wij u contact met ons op te nemen op. Klik hier voor het contactformulier, wij nemen dan z.s.m. contact met u op.
Eerst meldt u de diefstal bij de politie. Wanneer u ook een casco-dekking heeft bij ons, dan vragen we u contact met ons op te nemen op. Klik hier voor het contactformulier, wij nemen dan z.s.m. contact met u op.
Wijzigingen / opzeggingen
Via de knop wijziging kunt u de gegevens van uw nieuwe scootmobiel doorgeven. Wij zetten de verzekering dan voor u over en sturen u een nieuwe polis toe. De huidige verzekeringssticker kunt u overplakken en wanneer nodig kunnen wij u ook een nieuwe toesturen.
U kunt uw nieuwe bankrekeningnummer (IBAN) doorgeven via: wijziging
Dit doet u via: wijziging
Graag vernemen we van u wanneer de scootmobiel van bestuurder wisselt, dan kunnen wij de klantgegevens in ons systeem aanpassen. Dit is onder andere relevant voor de pechhulp. Voor deze wijziging kunt u contact opnemen met de klantenservice op 088-1188400.
De opzegging kunt u doorgeven via wijziging
Het abonnement heeft een minimale looptijd van 12 maanden, daarna kan het maandelijks worden opgezegd. De opzegging kunt u doorgeven via wijziging.
Facturatie
De abonnementsgelden worden automatisch van uw bank- of girorekening afgeschreven. Op het inschrijfformulier machtigt u Scootmobiel Hulpdienst voor het incasseren van de abonnementsgelden. U kunt er ook voor kiezen om een jaarfactuur van ons ontvangen waarbij u zelf voor de overboeking zorgdraagt.
Wij incasseren van uw rekening, op het moment dat wij van u een getekende machtiging retour hebben ontvangen. Afhankelijk van de datum van verwerking, kan het voorkomen dat bij het eerste incassomoment, altijd rond de 1e van de volgende maand, met terugwerkende kracht twee of meerdere maanden worden afgeschreven. Dit betreffen de voorgaande maanden vanaf het moment van inschrijving, plus de komende maand.
Na 12 maanden kunt u het abonnement maandelijks beëindigen. Klik hier voor het doorgeven van uw opzegging.
Hulp bij pech onderweg
Bel of app onze alarmcentrale, zie het alarmnummer op uw abonnementspas. Onze alarmcentrale is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.